Od dwóch do czterech graczy wciela się w rywalizujących alchemików chcących odkryć sekrety tej tajemnej sztuki. Punkty można zdobywać na różne sposoby, ale najwięcej otrzymuje się za publikację teorii - prawidłowych teorii, warto dodać. I w tym leży problem.
Gracze zdobywają wiedzę poprzez mieszanie składników i sprawdzanie wyników za pomocą aplikacji skanującej karty na tablecie lub smartfonie. Dedukują, jak przyrządzić mikstury, które mogą sprzedać poszukiwaczom przygód. Zarobione złoto mogą wydawać na magiczne artefakty, które są bardzo potężne, ale także bardzo drogie. Publikujemy teorie, ośmieszamy i obalamy tezy przeciwników i zmagamy się z wyzwaniami, przy których zamiana ołowiu w złoto to betka!
Kiedy teorie graczy są publikowane lub odrzucane, ich reputacja idzie w górę i w dół. Na koniec gry reputacja zamieniana jest na punkty zwycięstwa. Punkty otrzymuje się także za artefakty oraz stypendia. Gracz z największą liczbą punktów wygrywa.
Uwaga: Do gry w Alchemików potrzebna będzie odpowiednia aplikacja na tablecie lub smartfonie. Aby ją zdobyć, należy zeskanować znajdujący się w insturkcji kod QR. Aplikacja jest bezpłatna. Można też grać bez aplikacji, ale jeden z graczy wtedy nie bierze udziału w rozgrywce, przejmując zadanie mieszania eliksirów.
Pasujące koszulki:
Dla tego produktu nie napisano jeszcze opinii!
Napisz opinięWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
- ilość osób: 2 - 4 osoby
- wiek: od 13 lat
- czas: ok. 120 min.
- autor: Matúš Kotry
- ilustrator: David Cochard
- wydawca: Rebel
zawartość pudełka:
- dwustronna plansza do gry
- plansza teorii
- plansza prezentacji
- 4 zasłonki laboratorium
- 4 trójkąty wyników
- 4 plansze graczy
- 6 kafli poszukiwaczy przygód
- 2 kafle konferencji
- 5 kafli stypendiów
- 8 żetonów alchemonów
- 104 żetony wyników
- 36 żetonów sztuk złota
- 44 żetony pieczęci (zestaw 11 w każdym kolorze)
- 6 żetonów konfliktów
- znacznik gracza startowego
- 8 kafli składników
- plansza mistrza gry
- 40 kart składników
- 22 karty przysług
- 18 kart artefaktów
- 16 kart ofert
- 8 plastikowych flakoników (2 w każdym kolorze)
- 24 plastikowe znaczniki (6 w każdym kolorze)
- blok z tabelami dedukcji
- 2 pojemniki na żetony
- 8 woreczków strunowych
- instrukcja
Kategoria:
- dedukcja
- fantasy
Mechaniki zastosowane w grze:
- dociąganie kart
- bonusy za zakończenie gry
- zarządzanie ręką
- TRN-04 progresywna kolejność
pozycja z BGG: 112
Ocena BGG: 7.67/10
więcej w serwisie BGG: boardgamegeek.com