3Karty - Sklep z grami planszowymi

0,00 zł
Dominion (druga edycja)
Szybki podgląd
124,49 zł
The Great Wall (wersja z meeplami) (edycja polska)
Szybki podgląd
265,15 zł
Ankh: Bogowie Egiptu
Szybki podgląd
309,95 zł
War Chest (edycja polska)
Szybki podgląd
157,95 zł
Zaginiona wyspa Arnak: Przywódcy ekspedycji
Szybki podgląd
89,95 zł
Star Wars: Rebelia
Szybki podgląd
389,95 zł
Golem
Szybki podgląd
199,95 zł
Batman: Wszyscy Kłamią
Szybki podgląd
124,95 zł
Znajdziesz nas:






Współpracujemy z:





logo


Barrage (edycja polska)

204,95 zł
Producent: Portal Games
Kod: por109
Wysyłka:48 godzin
Waga:2.70 kg
Sprawdź koszty wysyłki

Koszty dostawy tego produktu

Ilość:szt.

 

Barrage to zaawansowana ekonomiczna gra planszowa dla 1 do 4 graczy, w której każdy pełni rolę prezesa spółki państwowej walczącej o prymat na rynku produkcji energii w regionie Alp. Gracze kupują i korzystają z technologii, by budować tamy i elektrownie wodne oraz łączą je za pomocą kanałów. Kompletny system wodny pozwala na użycie zgromadzonej przy tamach wody do produkcji energii i realizację kontraktów.

Barrage to gra wyjątkowa - ma zaskakującą, perfekcyjnie zaprojektowaną mechanikę, niezwykle silną, ale i nieoczywistą interakcję między graczami, w której nasze sukcesy mogą równie mocno zaszkodzić co pomóc przeciwnikom, oraz przepiękną szatę graficzną, a także ścisłe powiązanie mechaniki z tematyką, w której zadbano o najdrobniejszy szczegół.

Na początku rozgrywki każdy gracz wybiera dla siebie planszę spółki, swojego dyrektora wykonawczego i kontrakt początkowy - ich cele i umiejętnościsą asymetryczne. Rozgrywka trwa pięć rund i toczy się na planszy przedstawiającej mapę części Alp podzielonej na 3 obszary: góry, wzgórza i równiny. Na każdym obszare znajdują się zbiorniki wodne oraz pola, na których gracze mogą budować swoje konstrukcje: tamy, kanały i elektrownie.

Woda to najcenniejszy surowiec w grze - niezakłócona przez konstrukcje spływa w dół rzekami łączącymi zbiorniki. Gracze nie są właścicielami wody, ale próbują ją kontrolować budując tamy, które ją gromadzą w zbiornikach oraz przekierowując ją kanałami do swoich elektrowni, aby wygenerować energię i zrealizować intratne kontrakty. Na wielkość produkcji ma wpływ ilość wody zatrzymanej przez tamę (uzależniona od podaży wody oraz wysokości tamy) oraz przepustowość kanału prowadzącego do elektrowni.

W każdej z pięciu rund gracze kolejno wysyłają swoich inżynierów na pola akcji na planszy głównej lub swoich planszetkach.

  • Akcja budowy pozwala na zbudowanie konstrukcji na planszy - gracz umieszcza określoną liczbę maszyn (betoniarek i koparek) oraz właściwy kafel technologii na swoim kole budowy i wykonuje obrót koła o 1 segment - zasoby te są zablokowane do momentu wykonania przez Koło pełnego obrotu, a następnie umieszcza konstrukcję na mapie.
  • Akcja w stacji turbin uruchamia produkcję - gracz przemieszcza krople wody z wybranego zbiornika kanałem do swojej elektrowni, co generuje energię. Jeśli wielkość produkcji spełnia wymagania kontraktu, gracz może dodatkowo zrealizować kontrakt.
  • Akcja gospodarka wodna pozwala na umieszczenie nowych kropel wody u źródeł na mapie.
  • W banku gracze pozyskują nowe kredyty na finansowanie inwestycji.
  • Akcja w warsztacie pozwala na obrót koła budowy o dodatkowe segmenty, co przyspiesza uzyskanie dostępu do zablokowanych maszyn i technologii w związku z poprzednimi inwestycjami.
  • U dostawcy maszyn można kupić nowe maszyny, a w biurze patentowym nowe kafle zaawansowanej technologii (do wykorzystania na kole budowy).
  • W dziale handlowym gracze pozyskują nowe kontrakty prywatne.

Wybór akcji wymaga umiejętnego planowania - jedynie akcja budowy jest dostępna na indywidualnej planszy spółki, wszystkie pozostałe akcje znajdują się na wspólnej planszy i gracze rywalizują ze sobą o prawo do skorzystania z nich.

Na koniec każdej rundy następuje faza spływu wody, podczas którego woda zgromadzona u źródeł płynie rzekami w dół mapy. Jeśli napotka na niezapełniony zbiornik z tamą, zatrzymuje się. W następnej rundzie gracze będą mogli ją wykorzystać do produkcji energii. Gra kończy się po ukończeniu 5 rundy. Punkty zwycięstwa pochodzą z wielu źródeł: produkcji energii, realizacji celu, premi na koniec każdej rundy, zrealizowanych Kontraktów i wykorzystanych zaawansowanych technologii.

 

Dla tego produktu nie napisano jeszcze opinii!

Napisz opinię

Właściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.

INFOEMACJE OGÓLNE:

  • Ilość graczy: 1 - 4 osoby
  •  wiek: od 14 lat
  •  Czas: ok. 60 - 120 minut
  • Autor:Tommaso Battista, Simone Luciani
  • Wydawca:Portal Games
  • Ilustracje:Antonio De Luca
  • Wydanie:polskie

Zawartość:

  • 1 dwustronna mapa
  • 1 plansza zarządu
  • 1 plansza biura patentowego
  • 1 tor energii
  • 15 kafli zaawansowanych technologii
  • 6 kafli premii
  • 6 kafli celów
  • 10 kafli przygotowania
  • 7 kafli dyrektorów wykonawczych
  • 1 kafel specjalnej technologii Antona Krylova
  • 45 kafli kontraktów prywatnych
  • 4 kafle kontraktów początkowych
  • 6 kafli kontraktów państwowych
  • 8 kafli źródeł
  • 3 neutralne podwyższenia
  • 3 neutralne podstawy
  • 30 kropel wody
  • kredyty hydroelektryczne (24 o wartości 1, 20 o wartości 3, 14 o wartości 5)
  • 34 koparki (24 o wartości 1, 6 o wartości 2, 4 o wartości 5)
  • 26 betoniarek (16 o wartości 1, 6 o wartości 2, 4 o wartości 5)
  • 4 plansze spółek
  • 4 koła budowy
  • 20 kafli Automy
  • 5 kafli technologii podstawowych dla każdej z 4 spółek
  • 1 pomoc gracza dla każdej z 4 spółek
  • 5 podstaw dla każdej z 4 spółek
  • 5 podwyższeń dla każdej z 4 spółek
  • 5 kanałów dla każdej z 4 spółek
  • 4 elektrownie dla każdej z 4 spółek
  • 1 znacznik kolejności dla każdej z 4 spółek
  • 1 znacznik energii dla każdej z 4 spółek
  • 1 znacznik punktów zwycięstwa dla każdej z 4 spółek
  • 12 inżynierów dla każdej z 4 spółek


Kategorie:
  • ekonomiczna 
  • środowisko naturalne 
  • przemysł 

Mechaniki:
  • bonusy za zakończenie gry 
  • budowa dróg 
  • różne zdolności graczy 
  • zajmowanie pól akcji
Ocena na BGG: 8.35/10
Pozycja na BGG: 34
Opis na BGG: boardgamegeek.com
Zobacz także:
  • Barrage (edycja polska)
    Szybki podgląd

    Barrage (edycja polska)

    204,95 zł

  • Barrage: Afera na Nilu
    Szybki podgląd

    Barrage: Afera na Nilu

    64,95 zł

  • Ostry dyżur
    Szybki podgląd

    Ostry dyżur

    169,95 zł

  • Barrage: Projekt Leeghwatera (edycja polska)
    Szybki podgląd

    Barrage: Projekt Leeghwatera (edycja polska)

    149,95 zł

  • Barrage: Rozszerzenie dla 5 gracza
    Szybki podgląd

    Barrage: Rozszerzenie dla 5 gracza

    113,95 zł

  • Barrage: Połączenie Kolorado
    Szybki podgląd

    Barrage: Połączenie Kolorado

    59,95 zł

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dot. cookies. Możesz zmienić lub określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.