Clash of Cultures: Monumentalna Edycja Polska to ogromna, strategiczna gra planszowa, w której przyjdzie nam poprowadzić jedną 15 historycznych kultur do rozwoju i dominacji. To gra cywilizacyjna w pełnym tego słowa znaczeniu, gdzie znajdziemy 20 kafelków planszy, kilkadziesiąt żetonów, ponad setkę kart i kilkaset figurek. Przewodząc rodzącej się cywilizacji, będziemy odkrywać nowe tereny, pozyskiwać z nich zasoby, zakładać i rozwijać miasta oraz podbijać wroga. Przebieg i wygląd rozgrywki z pewnością zachwyci wszystkich fanów komputerowej serii Civilization. W Edycji Monumentalnej Clash of Cultures znajdziemy zaktualizowaną wersję gry z roku 2012 razem z dodatkiem Cywilizacje. Rozszerzenie wprowadza nowe karty, nowe jednostki (Kawalerię i Słonie), nowe budynki (Obeliski, Obserwatoria i Targowiska), a także po trzech historycznych Przywódców dla każdej frakcji.
Rzymianie vs. Aztekowie
Największe imperia w dziejach ludzkości spotykają się w jednym miejscu i w jednym czasie. Rzymianie, Aztekowie, Japończycy, Grecy, Egipcjanie, Fenicjanie... Wszyscy pragną podboju i ekspansji. Zakładają miasta, pozyskują zasoby i wynajdują nowe technologie. Tylko jedno z nich wyjdzie z tej rywalizacji zwycięsko. Tylko jedna cywilizacja zapanuje nad światem. Czy to ty będziesz jej przewodził?
Zarządzanie imperium
W Clash of Cultures plansza Gracza pełni rolę centrum dowodzenia. Znajduje się na niej 10 drzewek Rozwinięć, takich jak Żegluga, Ekonomia czy Wojskowość. Każde drzewko składa się z czterech poziomów, które musimy odblokowywać po kolei, zyskując coraz większe korzyści i możliwości. Niektóre drzewka są ze sobą połączone, na przykład: aby wykupywać Rozwinięcia na drzewku Demokracji, musimy najpierw osiągnąć wszystkie Rozwinięcia na drzewku Edukacji.
Świat do podbicia
W swojej turze każdy gracz musi wykonać 3 akcje. Oprócz wykupywania Rozwinięć będziemy działać na kaflach Obszarów. Możemy eksplorować nowe tereny, odsłaniając zakryte kafle. Na kontrolowanych obszarach, czyli tam, gdzie znajdują się nasi Osadnicy, będziemy wznosić Osady, a później rozbudowywać je o kolejne elementy, takie jak Porty, Akademie czy Świątynie. Pozyskiwanie surowców (Żywność, Ruda, Drewno) uzależnione jest od wielkości naszych miast i zadowolenia mieszkańców.
Cywilizacje
Dodatek wprowadza kilka znaczących elementów. W naszych miastach pojawią się Obeliski, które są odporne na przejęcie przez wroga, czy Obserwatoria, zapewniające dodatkowe karty Akcji. Na polach bitew obok Piechoty będzie walczyć Kawaleria i Słonie. Rzucając kośćmi w czasie bitwy, doliczymy 2 oczka za każdą jednostkę Kawalerii, a każda jednostka Słonia anuluje jedno trafienie przeciwnika. Dzięki Cywilizacjom poprowadzimy do boju historyczne frakcje, takie jak Rzym, Japonia czy Aztekowie z ich indywidualnymi Rozwinięciami oraz Przywódcami, jak Juliusz Cezar, Kleopatra czy Aleksander Wielki.
Clash of Cultures Monumetalna Edycja Polska
Atuty:
- Planszowa gra cywilizacyjna z mechanikami eksploracji terenu, rozbudowy miast, odblokowywaniem drzewek Rozwinięć i walką o dominację;
- Monumentalna Edycja zawierająca podstawkę razem z rozszerzeniem — kilkadziesiąt żetonów, ponad setka kart i kilkaset figurek w jednym pudełku;
- Stań na czele jednej z piętnastu historycznych cywilizacji, wybierz dla niej genialnego przywódcę i poprowadź przez kolejne epoki do światowej dominacji!
Dla tego produktu nie napisano jeszcze opinii!
Napisz opinięWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Ilośc graczy: 2-4 graczy
Czas: 180 min
wiek 14+
Autor: Christian Marcussen
Zawartość pudełka:
- Plansze i Kafle
- 4 kafle Obszarów Startowych
- 16 kafli Zwykłych Obszarów
- 4 Pomoce Gracza,
- 1 Tor Rund
- 4 plansze Gracza
- 5 kafli Obszarów Startowych Cywilizacji
- 15 plansz Cywilizacji
- Karty
- 58 kart Wydarzeń
- 42 karty Akcji
- 38 karty Celów
- 8 kart Cudów
- 45 kart Przywódców
- Kosteczki i Kości
- 200+ kosteczek
- 9 kości 12-ściennych
- Znaczniki Surowców
- 4 znaczniki Żywności
- 4 znaczniki Rudy
- 4 znaczniki Drewna
- 4 znaczniki Idei
- 4 znaczniki Złota
- Żetony
- 50 żetonów Kultury
- 60 żetonów Nastroju
- 1 znacznik Rundy
- 6 znaczników Jałowej Ziemi
- 1 znacznik Pierwszego Gracza
- Elementy Miasta
- 38 Osad
- 20 Świątyń
- 20 Fortec
- 20 Akademii
- 20 Portów
- 20 Obelisków
- 20 Targowisk
- 20 Obserwatoriów
- 8 CUDÓW
- Jednostki
- 16 Osadników
- 84 Piechoty
- 20 Statków
- 20 Słoni
- 20 Kawalerii
- 4 Przywódców
Kategorie:
- starożytność
- rozbudowa miasta
- cywilizacyjna
- ekonomiczna
- rozbudowa terytorium
Mechaniki zastosowane w grze:
- starożytność
- rozbudowa miasta
- cywilizacyjna
- ekonomiczna
- rozbudowa terytorium
Ocena: 8.14/10
Opis BGG: boardgamegeek.com