Wola cara
Rozkaz został wydany. W Moskwie ma powstać mon
umentalna katedra, przyćmiewająca wspaniałością cały świat. Rzesze robotników ruszają do pracy, chcąc zaimponować swojemu władcy. Tylko nieliczna grupa zostanie doceniona przez cara. Pozostali robotnicy… cóż, niech Bóg ma ich w swojej opiece.
Katedra
Tytułowa Katedra przedstawiona jest w grze za pomocą kart rozmieszczonych na stole. Układ kart będzie różnił się w zależności od liczby graczy oraz wylosowanego wzoru. Jedną z dostępnych akcji gracza jest zarezerwowanie jednej z kart Katedry, kładąc na niej swój Sztandar. Od tej pory tylko ten gracz będzie mógł wybudować dany fragment, przeznaczając na to wymagane zasoby przedstawione na wybranej karcie.
Prestiż i Uznanie
Kiedy ukończymy fragment Katedry znajdujący się nad niedokończonym fragmentem innego gracza, otrzymuje on ujemne PZ. W Czerwonej Katedrze mamy dwa rodzaje punktów zwycięstwa — punkty Uznania i o wiele więcej warte punkty Prestiżu. Te pierwsze będziemy zdobywać za ukończone fragmenty świątyni, te drugie za wykonywanie dodatkowych zdobień, jak Krzyże, Łuki i Drzwi. Zbudowanie szóstego fragmentu Świątyni, czyli uruchomienie końca gry, również zapewnia punkty Prestiżu.
Rynek zasobów
Plansza Rynku przedstawiona jest w formie koła podzielonego na osiem stref, a do każdej strefy przypisany jest inny zasób. Na obręczy koła znajdują się cztery kości w kolorach graczy plus jedna kość biała. Wykonując akcję Pozyskania Zasobów, gracz wybiera jedną kość i przemieszcza ją o liczbę wskazanych na niej oczek. Jeżeli kość jest biała lub w kolorze gracza, może on przemieścić się o jedno dodatkowe pole za każdy dopłacony Rubel. Gracz otrzymuje tyle zasobów z danego pola Rynku, ile kości się na nim znajduje.
Czerwona Katedra
Atuty:
- Rozbudowana gra euro z krótką kołderką, oferująca różne pola gry w zależności od liczby graczy i przystępny wariant solo;
- Współgranie wielu mechanik z jednocześnie prostymi zasadami i dynamiczną rozgrywką;
- Przenieś się do XVI wiecznej Rosji i pokieruj budową wspaniałej kadry, walcząc o względy cara Iwana Groźnego!
Dla tego produktu nie napisano jeszcze opinii!
Napisz opinięWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
- Liczba graczy: 1-4 graczy
- Czas gry: 40 min
- Wiek graczy: 14+
Zawartość gry:
- 24 sztandary
- 4 znaczniki Punktowania
- 20 sztuk Drewna
- 20 Cegieł
- 20 Kamieni
- 15 sztuk złota
- 10 Szmaragdów
- 10 Szafirów
- 1 plansza Rynku
- 4 plansze Warsztatu
- 8 żetonów Zasobów
- 28 żetonów Warsztatu
- 16 Zdobień
- 40 Monet
- 66 kart (44x68mm)
- 5 kości
Kategorie:
- kości
- ekonomiczna
Mechaniki zastosowane w grze:
kontrola obszarów
rzucanie kośćmi
bonusy za zakończenie gry
wariant solo
zajmowanie pól akcji
umieszczenie pracowników z kostkami
Pozycja BGG: 551
Ocena BGG: 8/10
Wiecej informacji w serwisie BGG : boardgamegeek.com