IDŹ DO DIABŁA – I NIGDY NIE WRACAJ
Przebijaj się przez hordy demonów w chwale należnej elicie marines UAC lub pokieruj legionem demonów, by przejąć cały obiekt. Gracze przechodzą serię morderczych misji; marines próbują osiągnąć różne cele, zaś najeźdźca będzie dowodził armią wygłodniałych demonów i zrobi wszystko, aby przeszkodzić marines. Marines mogą odradzać się w trakcie misji, jednak tylko określoną ilość razy, nim demony odniosą zwycięstwo, zagrażając nie tylko operacji UAC, ale całej rasie ludzkiej.
DOOM: Gra planszowa jest oparta na grze wideo DOOM, która została przekształcona w taktyczną rozgrywkę bojową dla 2-5 graczy.
Przygotuj piłę mechaniczną
DOOM zawiera dwie operacje po sześć misji. Każda misja rozgrywa się na unikalnej planszy i oferuje różne zestawy celów i zagrożenia. Karty celów dla każdej misji przedstawiają warunki zwycięstwa dla drużyny marines i najeźdźcy oraz związane z nimi zasady szczególne. Cele marines różnicują się pomiędzy zabezpieczaniem pola bitwy i zbieraniem wartościowych rzeczy, podczas gdy najeźdźca ma tylko jeden cel - zabijać.
Każdy z czterech marines - Alpha, Bravo, Charlie i Delta - zaczyna z tą samą zdolnością sprintu i ilością punktów życia, ale zróżnicowane klasy i bronie pomogą każdemu marine wybrać własny zestaw umiejętności, strategii i siły. Karty klas są wybierane na początku misji i wyposażają marine w wyjątkowe umiejętności - od zwiększania obrony do dołączania granatów do talii akcji.
Jeden z graczy DOOM wcieli się w rolę najeźdźcy dowodzącego legionami piekła, próbując wyeliminować marines UAC. Podczas misji najeźdźca przywołuje demony przez portale rozsiane na mapie. Rodzaje bezlitosnych wojowników i sposób ich ataku zależeć będą od kart zagrożenia i inwazji przypisanych każdej misji. Karty zagrożenia wprowadzają unikalne zasady dla portali i wskazują, kiedy demony mogą zostać przyzwane. Karty inwazji, trzymane w ukryciu przed marines, wskazują jakie rodzaje demonów można przywołać.
Ostatnia najdzieja ludzkości
DOOM nadchodzi - złap strzelbę, zejdź do piekła i rzuć wyzwanie najpotężniejszym demonom i ich zdegenerowanym pobratymcom. UAC potrzebuje elitarnych marines, którym niestraszna jest nawet śmierć.
Czy masz tyle energii i bitewnego zapału, by przetrwać inwazję demonów?
Dla tego produktu nie napisano jeszcze recenzji!
Napisz recenzję- Liczba graczy: 2-5
- Czas: 120 - 180 Min
- Wiek: 14+
- Autor: Jonathan Ying
Zawartość pudełka:
- 1 instrukcja z zasadami podstawowymi
- 1 instrukcja z zasadami zaawansowanymi
- 1 księga misji
- 27 plastikowych figurek
- 6 kości
- 8 kart demonów
- 36 kart wydarzeń
- 73 karty akcji
- 12 kart inwazji
- 3 karty zagrożenia
- 10 kart inicjatywy
- 4 kart marines
- 6 kart celów
- 24 karty klas
- 12 kart zabójstw chwały
- 4 karty drużyny
- 4 karty ogłuszenia
- 7 żetonów ogłuszenia
- 55 żetonów obrażeń
- 9 żetonów pakietów zdrowia
- 6 żetonów teleporterów
- 6 żetonów celów
- 18 żetonów portali
- 21 żetonów zabójstw
- 18 żetonów mocy argentu
- 23 żetony broni
- 16 żetonów postępu/zagrożenia
- 24 kafle mapy
- 8 żetonów drzwi
Kategorie:
- walka
- figurkowa
- na podstawie gry wideo
Zastosowane mechaniki
- tworzenie talii
- rzucanie kośćmi
- sieć ruchu
- zarządzanie ręką
- plansza modułowa
- partnerstwo
- różne zdolności graczy
Pozycja BGG: 1265
Ocena BGG: 7,5/10
Więcej w serwisie BGG: boardgamegeek.com