Poprowadź wściekłych Scytów to podboju i grabieży!
Nadchodzi inwazja
Wiele wieków temu greckie, perskie i asyryjskie imperia drżały przed tajemniczym wrogiem z północy. Choć były to potężne państwa, nie mogły stawić czoła znakomitym wojownikom, świetnie władającym mieczem i łukiem. Ci wojownicy dosiadali szybkich koni i hodowali orły. Ale nie byli dzikusami. Potrafili nie tylko walczyć, ale też wytwarzać piękną biżuterię i solidną zbroję. Przybyli znad Morza Czarnego i Kaukazu. Byli najeźdźcami ze Scytii.
Tereny ekspansji
W Najeźdźcach ze Scytii wcielicie się w koczowniczych wojowników, plądrujących tereny Europy i Azji. Plansza Główna podzielona jest na pięć obszarów. We Wiosce Scytów będziecie przygotowywać się do najazdu, z kolei na cztery obszary - Grecji, Asyrii, Persji i Krymu - wyprawiać się po łupy, dające Punkty Zwycięstwa. O sukcesie tych wypraw zdecyduje odpowiednie gospodarowanie zasobami, Robotnikami i własną Drużyną.
Przygotowanie
W czasie swojej tury każdy z Was będzie miał do wyboru jedną z dwóch opcji - Pracę albo Najazd. Decydując się na Pracę, wybieracie jedną z ośmiu dostępnych akcji we Wiosce Scytów, kładąc na niej swojego Robotnika. W Koszarach możecie rekrutować lub leczyć członków waszej Załogi, w Stajniach wyhodujecie Konie i Orły, a na Farmach zdobędziecie zaopatrzenie. Za wszystko zapłacicie różnymi zasobami - Złotem, Srebrem lub Kumysem.
Najazd
Możecie zrekrutować do pięciu Członków Załogi, kładąc ich na waszych Planszach Gracza. Każdy Członek posiada indywidualne umiejętności, każdemu też można przydzielić Konia i/lub Orła. Konie zwiększają siłę Członków Załogi w trakcie najazdów, z kolei Orły podwajają ich umiejętności. Wybierając opcję Najazdu, musicie posiadać odpowiednią ilość zasobów, wystarczającą siłę Waszej drużyny i Robotnika odpowiedniego koloru.
Najeźdźcy ze Scytii
Atuty:
- Kolejny strategiczny tytuł Shema Phillipsa (Architekci Zachodniego Królestwa), z piękną warstwą graficzną Sama Phillipsa (Mur Hadriana);
- Kompilacja kilku mechanik (zarządzanie robotnikami i zasobami, asymetryczne zdolności), przy jednocześnie szybkiej i intuicyjnej rozgrywce oraz wariancie solo;
- Ponad 200 drewnianych komponentów, duża, różnorodna plansza i wspaniałe wizerunki Scytów wraz z końmi oraz orłami;
- Wciel się w scytyjskiego wojownika, zbierz swoją drużynę i poprowadź ją podboju i grabieży!
Dla tego produktu nie napisano jeszcze opinii!
Napisz opinięWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
- ilość graczy: 1-4 graczy
- Czas gry: 60-90 min
- wiek: 12+
- Autorzy: Shem Phillips
Zawartość:
- 32 Srebrniki
- 32 znaczniki Kumysu
- 32 znaczniki Zapasów
- 31 Robotników
- 6 kości do gry
- 1 worek na Łupy
- 1 plansza Główna
- 14 znaczników Złota
- 20 znaczników Ekwipunku
- 32 znaczniki Ran
- 20 znaczników Wozów
- 26 znaczników Trzody
- 4 znaczniki Punktacji
- 4 plansze Gracza
- 8 kart Bohaterów
- 76 kart Załogi
- 36 kart Zwierząt
- 26 kart Wypraw
- 14 kart Schematów WP
- 2 karty Załogi WP
Kategorie:
- Mechaniki zastosowane w grze:
- rzucanie kośćmi
- zarządzanie ręką
- wariant solo
- różne zdolności graczy
- zajmowanie pól akcji
Pozycja na BGG: 830
Ocena na BGG: 8.02/10
Opis na BGG: boardgamegeek.com