Wicehrabiowie Zachodniego Królestwa to nowa samodzielna gra strategiczna z serii Zachodnie Królestwa autorstwa Shema Phillipsa i S.J. Macdonalda. Gra ma modułową planszę, wykorzystuje mechanikę rondla akcji i daje możliwość punktowania na wiele sposobów podczas asymetrycznej rozgrywki. Seria gier planszowych Zachodnie Królestwa to jedne z najlepszych eurogier wydanych w ostatnich latach, wysoko notowane w rankingach zaawansowanych gier planszowych.
O grze
Wicehrabiowie Zachodniego Królestwa to kolejna gra od Shema Philipsa z podbijającej serca graczy serii Zachodnich Królestw, wyróżniającej się średniowieczną tematyką, intuicyjną mechaniką zarządzania robotnikami i charakterystyczną piękną oprawą graficzną. Wicehrabiowie są kolejną podstawową wersją gry z tej serii, która do rozegrania pełnej partii nie wymaga komponentów z żadnego z wcześniej wydanych tytułów.
W Wicehrabiach Zachodniego Królestwa celem każdego gracza jest posiadanie jak największej liczby punktów zwycięstwa (PZ) na koniec gry. Punkty zdobywa się stawiając Budynki, przepisując Manuskrypty, pracując w Zamku oraz włączając w Lenno nowe ziemie. Gracze rozpoczynają rozgrywkę z grupą Mieszczan, ale natychmiast ruszają na poszukiwania ludzi o talentach bardziej pasujących do ich zamierzeń. W każdej turze gracze będą podróżować przez królestwo, szukając sposobności na zwiększenie swoich wpływów wśród poszczególnych warstw społeczeństwa. Gra kończy się, gdy Królestwo zubożeje lub osiągnie dobrobyt – a nawet jedno i drugie równocześnie!
Wicehrabiowie Zachodniego Królestwa
- Kolejna samodzielna gra z serii Zachodnie Królestwa autora Shema Philipsa osadzona w średniowieczu, zawierająca mechanikę rondla akcji
- Możliwość punktowania na wiele różnych sposobów podczas asymetrycznej rozgrywki: stawianie budynków, przepisywanie manuskryptów, nadawanie lenn i pracę w zamku
- Przepiękne komponenty będące wizytówką serii Zachodnich Królestw, w tym imponująca modułowa plansza, a także centralnie położony zamek
Dla tego produktu nie napisano jeszcze opinii!
Napisz opinięWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Ilość graczy: 1-4 graczy
Czas: 90 - 120 minut
wiek: 12+ lat
Autorzy: Shem Phillips, S.J. Macdonald
Zawartość:
- 80 Robotników (po 20 w każdym kolorze)
- 4 Wicehrabiów (po 1 w każdym kolorze)
- 12 Domów Gildii (po 3 w każdym kolorze)
- 12 Faktorii (po 3 w każdym kolorze)
- 12 Warsztatów (po 3 w każdym kolorze)
- 72 zasoby w 3 rodzajach:
- 24 Kałamarze
- 24 sztuki Złota
- 24 sztuki Kamienia
- 1 Zamek
- 1 znacznik Pierwszego Gracza
- 4 znaczniki Cnót
- 4 znaczniki Korupcji
- 50 Srebrników
- 35 Manuskryptów
- 4 plansze Gracza
- 5 części planszy Głównej
- 68 kart Pospolitych Mieszczan
- 10 kart Znanych Mieszczan
- 32 karty Początkowych Mieszczan
- 4 karty Przychylności Kościoła
- 1 karta Pana na Zamku
- 1 karta Ubóstwa
- 1 karta Dobrobytu
- 10 kart Gracza
- 8 kart Początkowych Schematów
- 8 kart Przyszłych Schematów
- 1 karta Pomocy SI
- 4 karty Mnożenia
- 30 kart Długu
- 30 kart Lenna
Kategorie:
- średniowiecze
Mechaniki:
- kontrola obszarów
- tworzenie talii
- bonusy za zakończenie gry
- zarządzanie ręką (
- plansza modułowa
- zbiory zasobów
- wariant solo
- różne zdolności graczy
Pozycja na BGG:175
Ocena na BGG: 8.02/10
Opis na BGG: boardgamegeek.com