Zatoka kupców to silnie asymetryczna gra euro, w której każdy z graczy wcieli się w innego handlarza ze świata fantasy, prowadzącego własny, wyjątkowy sklepik. Kupcy starają się sprzedać swoje towary podróżnikom przybyłym na trzy pomosty Zatoki, pełniące rolę najznakomitszych placów handlowych w całych Pięciu Królestwach. Każdy gracz używa do gry własnego zestawu unikalnych elementów i mechanik przypisanych jego postaci, aby produkować towary, zwiększyć wydajność swojego sklepu i - przede wszystkim - wzbogacić się!
Chociaż kupcy pracują niezależnie od siebie w swoich sklepach, nieustannie rywalizują, aby przyciągnąć jak największą liczbę klientów, wpłynąć na zapotrzebowanie na konkretne towary oraz otrzymać wsparcie jednej z czterech gildii. Aby poszerzyć swoje możliwości, kupcy mogą zatrudniać lokalnych mieszkańców do pracy jako personel w swoich lokalach. A jeśli odważą się pójść na skróty, mogą zyskać przewagę w skorumpowanej kryjówce łotrów - ale jakim kosztem?
Zwycięzcą zostanie gracz, który po trzech dniach handlowania na targowiskach okaże się najbogatszym z kupców!
Dla tego produktu nie napisano jeszcze opinii!
Napisz opinięWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
- ilość graczy: 1 - 4 osoby
- Wiek: od 14 lat
- Czas: 60 - 90 minut
- wydanie: polskie
- Autor:Jonny Pac, Carl Van Ostrand, Drake Villareal
- Ilustracje:Mihajlo Dimitrievski
- Wydawca:Galakta
Zawartość pudełka:
- 1 plansza główna
- 1 worek przybyszów
- 52 pionki przybyszów
- 13 czerwonych wojowników
- 13 zielonych bardów
- 9 niebieskich czarowników
- 9 żółtych arystokratów
- 8 szarych łotrów
- 12 różowych klejnotów „+100 złota”
- 5 sztandarów kupieckich i plastikowych podstawek
- 36 kart mieszkańców:
- 3 karty łotrów
- 4 karty kupców
- 60 kart zepsucia
- 6 trójwymiarowych łodzi
- 2 drewniane znaczniki myszy
- 1 drewniany znacznik fazy handlu
- 5 znaczników złota
- 5 znaczników czasu
- 2 dwustronne żetony przybyszów
- instrukcja
Kategorie:
- ekonomiczna
- fantasy
- żeglarstwo
Mechaniki zastosowane w grze:
- przewidywanie wartości towarów
- rzucanie kośćmi
- rozmieszczanie elementów
- śledzenie czasu
- różne zdolności graczy
- zajmowanie pól akcji
Pozycja na BGG: 887
Ocena na BGG: 7.62/10
Opis w BGG: boardgamegeek.com