Cooper Island to gra strategiczna dla 2-4 graczy z dodatkowym trybem solo, w której zasiedlać będziecie półwyspy tytułowej Wyspy Coopera. Każdy z graczy dysponuje robotnikami, których rozmieszcza na akcjach w centralnej części wyspy. Główną mechaniką jest rozmieszczanie płytek terenu na swoim półwyspie w taki sposób, by tworzyć kolejne poziomy danego terenu, dające wtedy cenniejsze surowce. Każdy gracz ma do dyspozycji także między innymi małe i duże budynki oraz twierdzę w swoim kolorze, które będzie stawiać na swoim półwyspie w ramach swoich akcji zdobywając punkty. Punkty zwycięstwa, czyli punkty steru, zdobywa się na kilka sposobów, ale najciekawszym z nich jest okrążanie planszy swoimi żaglowcami i zbieranie w ten sposób żetonów dzienników pokładowych.
Witajcie na Cooper Island, osobliwie ukształtowanej wyspie na Atlantyku z kilkoma półwyspami rozciągającymi się od jej centrum. Dzięki flocie dwóch żaglowców każdy z was wylądował na brzegu innego półwyspu i zbudował mały port. Od tego momentu waszym celem jest zdobycie jak największej liczby punktów. Aby tego dokonać, musicie zbadać i jak najbardziej rozwinąć swój półwysep. Na wyspie znajdują się 4 typy terenu, z których możecie pozyskać zasoby: lasy dające drewno, łąki umożliwiające produkcję żywności, góry gdzie można pozyskiwać kamień i złoto oraz osady, gdzie można produkować płótno.
Zapraszamy na trailer CooperIsland
Gra składa się z 5 rund, a każda z nich z 3 faz: fazy dochodu, fazy robotników i fazy porządkowania.
W fazie dochodu każdy z graczy umieszcza jedną płytkę wysepki i jedną podwójną płytkę terenu, a w kolejnych rundach może mieć do dyspozycji więcej tego typu akcji (jeśli załadował łodzie kupieckie).
W fazie robotników gracze korzystają z robotników dostępnych na ich planszetce i umieszczają na polach robotników na środku planszy. Ma znaczenie, kto pierwszy deklaruje daną akcję (jeśli jest tam już pionek w innym kolorze, trzeba zapłacić graczowi w tym kolorze.
Istnieje 8 segmentów akcji, które można deklarować w fazie robotników. Segmenty A, C, E i G pozwalają zdobywać i/lub umieszczać płytki terenu w celu generowania zasobów.Segmenty B, D, F i H pozwalają wydać te zasoby, aby zdobyć punkty steru i inne korzyści. W tej fazie można między innymi stawiać budynki (niektóre z nich dają dodatkowe punkty na koniec), a także usuwać z planszy ruiny, zamieniając je na posągi w swojej pracowni rzeźbiarskiej. Posągi stojące na półwyspie dostarczają w każdej rundzie dodatkowych punktów.
Do wykonania części akcji konieczne jest opłacenie kosztu akcji, w monetach lub zasobach, które magazynuje się na miejscach magazynowych lub na polach terenu: dlatego tak ważna jest rozbudowa swojego półwyspu. Jeśli nie macie danego surowca, jeszcze nie wszystko stracone: wymiana handlowa jest możliwa: podczas jednej z akcji błyskawicznych na planszy.
W ramach akcji można także między innymi budować łodzie kupieckie, które dostarczają dodatkowych korzyści. Pamiętajcie też o spełnianiu osiągnięć, jakimi są kamienie milowe - to pozwala na uzyskanie nowych robotników, a co za tym idzie - więcej możliwych akcji do wykonania. Wypełniajcie także odpowiednie wymogi, by zdobywać punkty steru z kart królewskich zleceń!
Faza porządkowania składa się z 7 kroków. Są to: wyżywienie robotników, ponowna aktywacja zasobów, zdobywanie bonusów z posągów, zdobywanie bonusu z półwyspu, powrót robotników, porządkowanie targowiska i przesunięcie kapitana portu na kolejny statek towarowy.
Dla tego produktu nie napisano jeszcze opinii!
Napisz opinięWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
- Liczba graczy 2 - 4 osoby
- Wiek od 12 lat
- Czas gry 60 - 120 minut
- Autor: Andreas"ode." Odendahl
- Ilistracja: Javier Gonzalez Cava
Zawartość pudełka:
- 1 plansza wyspy centralnej
- 5 elementów
- 4 płytki zatoki
- 4 plansze półwyspu (1 na gracza)
- 4 plansze graczy (1 na gracza)
- 4 plansze robotników (1 na gracza)
- 24 płytki wysepek (6 na gracza)
- 24 żetony łodzi kupieckich (6 na gracza)
- 20 żetonów ruin/posągów (5 na gracza)
- 16 żetonów kamieni milowych (4 na gracza)
- 20 żetonów skrzyń (5 na gracza)
- 16 zwykłych robotników (4 na gracza)
- 8 specjalnych robotników (2 na gracza)
- 8 małych budynków (2 na gracza)
- 8 dużych budynków (2 na gracza)
- 4 twierdze (1 na gracza)
- 4 żaglowce jednomasztowe (1 na gracza)
- 4 żaglowce dwumasztowe (1 na gracza)
- 4 znaczniki kartografów (1 na gracza)
- 60 podwójnych płytek terenu (dwustronnych)
- 56 pojedynczych płytek terenu (dwustronnych)
- 24 karty trybu solo
- 30 żetonów dziennika pokładowego
- 16 żetonów kotwic
- 5 kart statków towarowych
- 8 kart królewskich zleceń
- 15 kart małych budynków
- 15 kart dużych budynków
- 1 karta punktacji końcowej
- 1 kapitan portu
- 1 żeton Coopera
- 1 woreczek
- 100 kostek zasobów (po 20 w pięciu kolorach)
- 24 monety
- 1 bloczek z kartami punktacji
- 1 instrukcja
Kategorie
- Strategiczne
- Ekonomiczne
- Solo
Mechaniki zastosowane w grze
- rozmieszczanie elementów (Tile Placement)
- zajmowanie pól akcji (Worker Placement)
Pozycja BGG:640
Ocena BGG:7,72
Opis w serwiesie (J ang.): https://boardgamegeek.com