Informacje
Współpracujemy z:
Gratka dla miłośników cięższych tytułów
Gwałtownie rosnąca liczba przeludnionych metropolii uzmysłowiła ludzkości, że czas na założenie nowego domu - na dnie morza. Farmy alg dostarczą żywności. Odsalarnie zaopatrzą w wodę. A laboratoria opracują technologie niezbędne przy budowie sieci podwodnych miast.
Gracze od samego początku kierują rozwojem własnych podwodnych państw. Zbierają surowce, by zbudować miasta, sieć transportu i rozmaitych budynków niezbędnych do podtrzymania życia pod powierzchnią morza.
Każde działanie w grze wiąże się z zagraniem karty i wyborem odpowiedniej akcji. Jeśli kolor karty odpowiada kolorowi akcji, gracz otrzymuje korzyści z karty. Czasami akcja może być tak istotna dla gracza, że zdecyduje się ją wykonać, nie posiadając na ręku pasującej karty. Innym razem to korzyść z karty jest tak duża, że gracz wybierze akcję, która może nie jest spektakularna, ale ma odpowiedni kolor. Podejmowanie odpowiednich wyborów tego rodzaju jest kluczem do budowy podwodnego środowiska, sprzyjającego rozwojowi ludzkości.
Podwodne miasta to najnowsza gra Vladimira Suchego, twórcy takich przebojów jak Pulsar 2849, Last Will, czy Shipyard. Gra stała się jednym z przebojów targów Essen 2018, a prawa do jej wydania kupiło wydawnictwo Rio Grande Games (wydawca takich przebojów jak Race for the Galaxy czy Dominion!).
Podwodne miasta to eurogra przeznaczona dla miłośników cięższych tytułów takich jak Teotihuacan czy Mage Knight. Wiele ścieżek do zwycięstwa, ciężkie wybory i unikalna mechanika, która zapewniła Podwodne miasta nominacje do nagrody Golden Geek w kategoriach Game of the Year oraz Best Strategy Board Game.
Dla tego produktu nie napisano jeszcze opinii!
Napisz opinięWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Informacje podstawowe
Zawartość gry:
Kategorie:
gra karciana
rozbudowa miasta
cywilizacyjna
przemysł
science Fiction
Zastosowane mechaniki:
bonusy za zakończenie gry
zarządzanie ręką
budowa dróg
wariant solo
zajmowanie pól akcji
Pozycja BGG: 42
Ocena BGG: 8.12/10 Maj 2021
Więcej w serwisie BGG:boardgamegeek.com/boardgame
- Liczba graczy 1 - 4 osoby
- Wiek graczy od 14 lat
- Czas gry: ok. 40 - 160 minut
Zawartość gry:
- dwustronna plansza
- 4 dwustronne plansze gracza
- 4 arkusze pomocy
- 4 karty punktacji końcowej
- 4 karty osobistych asystentów
- talia I ery: 66 kart
- talia II ery: 57 kart
- talia III ery: 57 kart
- 10 kart specjalnych o koszcie 3 kredytów
- 15 kart specjalnych o koszcie 1 i 2 kredytów
- 8 kart kontraktów rządowych
- 3 kafle akcji w 4 kolorach
- 16 żetonów metropolii
- 35 sztuk żetonów kredytów
- 27 żetonów alg
- 27 żetonów plastostali
- 21 żetonów nauki
- 17 żetonów biomasy
- 46 dwustronnych żetonów tuneli
- kafel klonowania akcji
- 4 kafle mnożników zasobów
- 37 znaczników farm
- 37 znaczników odsalarni
- 37 znaczników laboratoriów
- 17 kopuł niesymbiotycznych miast
- 13 kopuł symbiotycznych miast
- 1 znacznik ery
- 3 znaczniki w 4 kolorach
Kategorie:
gra karciana
rozbudowa miasta
cywilizacyjna
przemysł
science Fiction
Zastosowane mechaniki:
bonusy za zakończenie gry
zarządzanie ręką
budowa dróg
wariant solo
zajmowanie pól akcji
Pozycja BGG: 42
Ocena BGG: 8.12/10 Maj 2021
Więcej w serwisie BGG:boardgamegeek.com/boardgame