Tawantinsuyu: Imperium Inków to rozbudowana strategiczna gra euro Dávida Turcziego (Tekhenu: Obelisk Słońca, Anachrony), oferująca mechanikę rondla, zarządzanie robotnikami i wariant solo. Staniecie na czele inkaskich plemion, które będą zbierać zasoby, budować i walczyć z sobą o przejęcie schedy po legendarnym władcy, Pachacutecim. To kolejna gra, obok takich tytułów jak Teotihuacan czy Tzolkin, bazująca na klimatach starożytnych plemion Ameryki Południowej.
Król przemówił
Wielki Sapa Inka Pachacutec zwrócił się do swego potomstwa, rozkazując mu wyruszyć na podbój czterech stron świata. Tak daleko, jak wędrują lamy, będzie się rozciągać imperium Inków. W jego stolicy, Cuzco, wznosi się Coricacha, Świątynia Słońca. Oddawanie czci bogom jest chwalebne, ale trzeba w końcu zejść ze świątynnego wzgórza na jego niższe poziomy, trzeba budować tarasy, zbierać kukurydzę, kamień, ziemniaki i złoto. Trzeba walczyć.
Mechanika rondla
W Tawantinsuyu nie posiadacie własnego koloru meepli, ale dobieracie je ze wspólnej puli. Określone kolory mówią o ich specjalizacji i dodatkowych funkcjach. Meeple rozstawiamy na planszy, wybierając pole oznaczone symbolem jednego z bogów, by pozyskać graniczące z nim zasoby albo wykonać jedną z akcji głównych. Położenie robotnika na polu o odpowiadającym mu kolorze albo zestawienie z innymi tego samego koloru zapewnia więcej zasobów i akcji.
Akcje główne
Budując schody otrzymacie łatwiejszy dostęp do bogatszych w akcje i zasoby niższych tarasów. Postawione Budynki zapewnią Wam stałe dobra w chwili wykonania określonej akcji. Z kupionych Tkanin będziemy tworzyć Gobeliny, uruchamiając mechanikę set collection. Z kolei postawione Posągi zwiększą waszą efektywność w rozstawianiu Robotników i umożliwią zwycięstwo w wyścigu na Torze Świątyni.
Akcje poboczne
Zamiast stawiać Robotnika na planszy, możecie wykonać dwie z kilku dostępnych akcji pobocznych. Dzięki Szkoleniu dobierzecie karty Armii, za pomocą których podbijecie cztery różnotematyczne obszary. Zniszczenie Posągu Boga przesunie Wasz znacznik na Torze Świątynnym, a poruszenie Arcykapłana uruchomi różne akcje zbiorowe. Z kolei w Wiosce możecie kupić nowych Robotników. Jeżeli ich pula tam się wyczerpie, rozpoczyna się Festiwal, czyli faza punktowania.
Tawantinsuyu
Dlaczego polubisz Tawantinsuyu?
- Strategiczna gra Davida Turcziego (Anachrony, Tekhenu: Obelisk Słońca)
- Osadzony w świecie starożytnych Inków rozbudowany tytuł euro z krótką kołderką
- Zarządzanie wspólnymi robotnikami połączone z mechaniką rondla i dodatkowy wariant solo
Dla tego produktu nie napisano jeszcze opinii!
Napisz opinięWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Ilość graczy: 1–4 graczy
Czas: 60-120 min
Wiek: 14+ wiek
Zawartość gry:
- 4 pomoce gracza
- plansza
- 1 płytka święta
- 1 płytka Coricanchy
- 18 żetonów Posągów
- 35 płytek Tkanin
- 39 płytek Budynków
- 72 karty
- 45 robotników
- 4 arcykapłanów
- 20 znaczników Schodów
- 25 znaczników Kamieni
- 25 znaczników Kukurydzy
- 30 znaczników Ziemniaków
- 20 znaczników Złota
- 48 znaczników graczy
- komponenty do gry solo
- instrukcja
Kategorie:
- starożytność
Mechaniki zastosowane w grze:
- zarządzenie usprawnieniami
- kontrola obszarów
- dociąganie kart
- zarządzanie ręką
- budowa schematów
- zbiory zasobów
- wariant solo
Pozycja na BGG: 1379Ocena na BGG:7.76/10
Opis na BGG: Tawantinsuyu