Faraon to ogromny dodatek do Ankh: Bogów Egiptu, rozbudowanej, strategicznej gry area controle autorstwa genialnego Erica Langa (Blood Rage, Rising Sun, Bloodborne). Rozszerzenie wprowadza postać Faraona, pośrednika między niebem a ziemią. Plansza Królewskiego Pałacu stanie się areną zmagań bogów, a konkretnie ich kapłanów, walczących między sobą o wpływy w wojsku, prawie, wśród ludności i w samej sali tronowej. Faraon włączy do gry aż 31 figurek, z majestatyczną, złotą figurką Faraona na czele. Każde z dziesięciu bóstw (zarówno z podstawki, jak i dodatku Panteon) dysponować będzie trzema figurkami swoich kapłanów. Faraon zupełnie zmieni oblicze gry, zwiększając ciężar rozgrywki ze średniej na ciężką strategię.
ANKH: Faraon
Atuty:
- Dodatek do fenomenalnej gry planszowej Erica Langa (Rising Sun, Blood Rage, Bloodborne);
- 31 wspaniale wykonanych figurek, w tym złota figurka Faraona oraz 30 figurek Kapłanów dla wszystkich bogów z podstawki i dodatku Panteon;
- Odkryj nowe warianty strategii i zwiększ ciężar rozgrywki, rywalizując na nowej planszy Królewskiego Pałacu!
Wojna w pałacu
W starożytnym Egipcie jednemu człowiekowi oddawana była cześć na równi z bogami. Człowiek ten był pośrednikiem między niebem a ziemią, zapewniając swojemu ludowi pokój i bezpieczeństwo. Kiedy w egipskim panteonie wybuchła wojna, faraon nie opowiedział się po żadnej ze stron, nie chcą zaburzyć kruchej równowagi Maat. Bogowie sami musieli się zatroszczyć o swoje wpływy, wprowadzając do królewskiego pałacu swoich kapłanów. To tam właśnie rozgorzeje kolejna bitwa trwającej wojny.
Faraon i Kapłani
Reprezentowany przez złotą figurkę Faraon jest jednostką neutralną, zawsze znajduje się na mapie i nigdy nie można go zabić, chyba że jakiś efekt wyraźnie na to wskazuje. W zależności od wyboru postaci Faraona (na przykład Tutanchamona albo Echnatona) będzie on w różny sposób wpływał na rozgrywkę. Z kolei Kapłani reprezentują swoich bogów. Każdy bóg posiada własnych 3 Kapłanów. Nie są oni umieszczani na Mapie, lecz na planszy Pałacu w ramach standardowej akcji Przyzwania jednostki.
Plansza Pałacu
Plansza Pałacu stanie się obok Mapy Egiptu drugą areną zmagań. Podzielona jest ona na cztery Komnaty: Izbę Praw, Salę Wojny, Sąd Cywilny i Salę Tronową. Na koniec każdego Wydarzenia Kontroli Monumentów kolejno w każdej Komnacie sprawdzana jest większość Kapłanów. Bóg, który kontroluje daną Komnatę, zwraca swoich Kapłanów do puli i rozpatruje efekt tej Komnaty. Czasami może to być dobranie cennej karty Polityki, a czasami zbudowanie Sfinska.
Sfinks
Sfinks to specjalny rodzaj Monumentu, którego nie można zbudować w standardowy sposób, a jedynie poprzez kontrolowanie Sali Wojny, której efekt pozwala na zastąpienie Sfinksem dowolnego innego Monumentu. Przez cały czas Sfinks liczy się jednocześnie jako Monument każdego innego rodzaju z wyjątkiem rozpatrywania Wydarzenia Większości Monumentów, kiedy to liczy się jako osobny rodzaj! Co więcej, Sfinksy posiadają specjalne moce w zależności od tego, jaki Faraon zostanie wybrany na początku gry.
Dla tego produktu nie napisano jeszcze opinii!
Napisz opinięWłaściciel sklepu internetowego nie gwarantuje, że publikowane opinie pochodzą od konsumentów, którzy używali danego produktu lub go kupili.
Ilość graczy: 2-5
Czas: 90 min.
wiek: 14+
Autor: Eric M. Lang